Czym jest audyt językowy?
Audyt językowy to kompleksowe sprawdzenie poziomu znajomości języków obcych (mówienie, rozumienie, czytanie, pisanie). Pozwala na:
- określenie poszczególnych kompetencji językowych wskazanych pracowników, zaproponowanie ścieżki rozwoju
- ocenę efektywności dotychczasowej nauki
- kontrolę poprawności stosowania języka w pobranych próbkach jego stosowania (dokumentacja handlowa, korespondencja biznesowa, obsługa klienta, rozmowy telefoniczne, rekrutacja potencjalnych pracowników i inne wybrane przez Klienta)
- przygotowywanie bieżących i okresowych raportów prowadzonych audytów.
Korzyści z audytu dla firmy:
- podniesienie jakości oferowanych usług
- podniesienie jakości funkcjonowania i poprawa wizerunku firmy
- uzyskanie profesjonalnej pomocy w rekrutacji wewnętrznej na stanowiska wymagające znajomości języków obcych oraz w wyborze kandydatów do udziału w międzynarodowych projektach, targach i konferencjach
- uzyskanie pomocy w opracowaniu ścieżek rozwoju kadry menedżerskiej
- uzyskanie pomocy w opracowaniu opisów stanowisk i systemów motywacyjnych
- uzyskanie informacji o efektywności nakładów szkoleniowych na rozwój pracowników
- pozyskanie narzędzi do sformułowania strategii szkoleniowej w zakresie języków obcych i wyboru odpowiednich ofert szkoleniowych.
BRITISH CENTRE oferuje aż 4 typy audytów językowych:
AUDYT JĘZYKOWY OGÓLNY
CEL: zbadanie kompetencji językowych pracowników ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych, redagowania dokumentów i korespondencji handlowej, efektywnej obsługi klientów i zabierania głosu na spotkaniach zarówno oficjalnych, jak i nieformalnych, sporządzania raportów i innych pism biznesowych.
AUDYT JĘZYKOWY WG STANDARDÓW BRITISH CENTRE
CEL: określenie poziomu zaawansowania językowego pracowników z uwzględnieniem poszczególnych kompetencji.
Standardowy przebieg audytu językowego ogólnego:
- test pisemny polegający na sprawdzeniu umiejętności rozumienia i pisania tekstów oraz znajomości gramatyki i słownictwa
- rozmowa mająca na celu ocenę umiejętności swobodnego komunikowania się w danym języku
- analiza umiejętności językowych pracowników poddanych audytowi przeprowadzona na podstawie testu pisemnego oraz rozmowy
- klasyfikacja poziomu umiejętności językowych pracowników według standardów Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
AUDYT JĘZYKOWY CZĘŚCIOWY
CEL: Sprawdzenie umiejętności językowych pracowników w zakresie umiejętności częściowych.
Do najczęściej sprawdzanych umiejętności należy:
- umiejętność prowadzenia rozmów telefonicznych
- umiejętność prowadzenia obsługi klientów
- umiejętność pisania maili
- umiejętność prowadzenia oficjalnej korespondencji biznesowej
- umiejętność sporządzania tekstów ze wskazanego zakresu (poprawność językowa: gramatyczna, stylistyczna, interpunkcyjna, frazeologiczna; spójność, struktura wypowiedzi), np. raportów, monitów itp.
- umiejętność prowadzenia prezentacji
- umiejętność prowadzenia negocjacji.
AUDYT JĘZYKOWY OKRESOWY
CEL: Zbadanie oceny efektywności realizowanych szkoleń.
Audyt językowy okresowy obejmuje sprawdzenie wszystkich kompetencji językowych ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji podlegających szkoleniu.